2015-03-15

I fredags fick jag en varning av en vän. Han såg på min statistik från fredagens löpning att jag är på väg att överträna (medelpuls låg på 91% av maxpuls). Detta innebär alltså att kroppen inte hinner återhämta sig mellan träningstillfällena. När du tränar bryter du ner kroppen och kroppen behöver vila för att reparera det du brutit ner. Både förra veckan och denna vecka har jag tränat alldeles för mycket. Både dubbla pass på mina träningsdagar samt tränat på mina vilodagar så kroppen har inte fått tid till att återhämta sig.. Denna helg är alltså en träningsfri helg. Skulle egentligen göra en WOD idag, men får ta det imorgon.
 
Jag har istället tagit igen lite lästid. Avslutade Sophie Kinsellas Nya Kontakter igår och skulle påbörja ytterligare en bok med henne, men jag fastnade istället i 50 shades of grey för tredje gången. Har redan läst hundra sidor.. Detta blir dagens syssla. Ska även prova på ett nytt recept till dagens middag. A är på utbildning på förmiddagen och på eftermiddagen/kvällen ska han jobba övertid. Han kommer därmed bara hem för att äta sedan åker han igen. Har egentid hela dagen - vilken lyx!
 
 

Kommentera här: