2015-03-13

Har precis kastat i mig lite lunch. Höll på att få blodsockerfall när jag kom hem, skyndade mig till kylen och tryckte en chokladbit (smakade jätteäckligt) för att jag skulle klara mig till maten var klar. Det gick bra. Blev omelett med skinkbitar samt två delikatessmackor. Ska hoppa in i duschen alldeles strax och därefter ta mig en promenad till Odensala och lapa sol hos Lena.
 
 
Dagens rutt gick bra,om man bortsker från att jag hade för mycket kläder och blev nästan överhettad de första två kilometerna. Därefter kom vinden och svalkade resten av sträckan. Strålande sol och barmark. Jag sprang till Lillänge och fick reklamera mina broddar. Jag valde, trots allt, att ta ett nytt par. Insåg att eftersom dom går ösnder efter ca tre månader och vintern snart är slut kan jag lika gärna ta dessa ändå. Satsar dock på andra nästa vinter! Det var en härligt bra fokus på andningen idag och jag lyssnade på kroppen, när den orkar en ökning och när jag måste sänka farten.
 

Måste dock jobba mer med core för att kunna behålla höften/bäcken på rätt ställe trots tröttheten. Kommer på mig själv att "sitt"-springa (mycket vanligt när man blir trött) vilket tar enormt på mina vadmuskler. Ont i knäna sista kilometern. Att springa i terrängskor på asfalt är kanske inte det smartaste. Det blir en minimal dämpning. Måste därför införskaffa andra skor att springa med nu när våren kommer. Såhär såg dagens pass ut i alla fall:

 

Kommentera här: