2015-03-09

God morgon alla glada och trevliga människor! Chaise, vilken träningsvärk jag har i kroppen från gårdagen. Axlar, rygg och benen! Vilken härlig känsla, att aktivera muskler man kanske inte visste att man hade, haha. Det blev en timme på gymmet igår med diverse övningar. Då jag inte tränat på gym på drygt två år hade jag ingen susning vilka vikter jag skulle ha. Chockade mig själv med att göra 3x15 60kg rodd samt 3x12 60kg i latsdrag.
 
Insåg att gymmet inte är min grej, jag tar inte i lika mycket som när jag tränar hemma och att springa på bandet jämfört med att springa ute går inte ens att jämföra.. När vi flyttar i hus ska jag ha ett eget fullbordat gym i källarn! Är glad att jag satsade på ett hemmagym förra året istället för att lägga pengar på ett gymkort.
 
Igårkväll efter A kommit hem från Bishops pubquiz drog vi till affärn och handlade inför veckan. Älskar verkligen att handla och dessutom varje vecka, att fylla på kyl och frys med nyttigheter! Det var även riktigt bra pris på Celsius (sex stycken för 99:- + pant), så jag övertalade A att köpa på mig några stycken. Kommande månad ska jag nog unna mig ett flak, kanske dra in på chokladen lite för att ha råd.. haha!
 
Måndag. CrossFit på schemat. A glömde sin energidryck imorse, trots att han hade ställt den på bänken. Så dagens uppvärmning blir löpning till hans jobb turochretur innan dagens WOD. Solen skiner och jag tror inte att det är så kallt, perfekt löpväder med andra ord!
 

Kommentera här: