2015-03-09

Jodå, minsann! Det var perfekt löparväder minus att det blåste typ storm. Hade motvind hela vägen till sambons jobb plus uppförsbacke(!) På något konstigt sätt ändrar vinden nästan alltid håll, för jag hade motvind även på väg hem. Dock i nerförsbacke så det gick ganska bra ändå. Min garmin strulade lite (hade satelitmottagning när jag lämnade lägenheten, men när jag kom ut ville den söka på nytt och jag orkade inte vänta), så jag kunde inte logga träningen. Som tur var hade jag min pulsklocka från Polar samt en app i telefonen (endomondo) så jag kunde se min rutt ändå (la in den manuellt på Garmin Connect). Jag hade ett medeltempo på 8.21min/km och bästa tempo låg på 5.45min/km vilket jag tycker är riktigt bra med tanke på backar och vind.
 
 
Invigde mina nya outdoor-brallor från H&M. Riktigt bekväma och relativt varma, körde utan underställ. Jag var egentligen ganska trött när jag kom hem, men jag kastade yogamattan på golvet, skalade av jacka och löpartröjan och körde på med dagens WOD. Trots denna trötthet orkade jag ändå med fem varv av de två första övningarna och fyra varv av dom resterande. Sjukt nöjd! Med träningsvärk, dessutom, haha!
 

Kommentera här: