2015-03-07

Tog sovmorgon idag, hade ställt klockan på elva för att inte sova bort hela dagen. Låg kvar i sängen ytterligare en timme. Därefter blev det en ordentlig frukost för min del i form av havregrynsgröt, två delikatess med kokt skinka, ett kokt ägg och vatten. A, däremot. Han började dagen med en halv pizza:D
 
Vilodag. Det kryper i kroppen på mig men jag ska ta det lugnt och bara njuta av tillvaron. A är iväg på födelsedagsfest och jag ligger hemma i soffan under en filt. Ska alldeles strax sätta igång ett avsnitt av PoI och senare ikväll är det ju andra chansen. Detta med fredagsmys och lördagsgodis har jag kommit ifrån nu när jag börjat ta träningen och kosten på allvar. Jag har ett chokladberoende som inte är att leka med, men jag har minskat från ca ett kilo (!!) choklad i veckan till kring 300g/vecka. Äter ungefär en bit per dag (inte alla dagar dock) av Lindts nya choklad Cookies & Creme samt en 200g Marabou choklad på helgen.
 
Utöver detta försöker jag att inte äta så mycket varken godis, chips, fika och så vidare. Jag äter regelbundet och är därmed inte lika sötsugen och vill heller inte sabba med att trycka massa socker i onödan, jag blir bara trött. 300g choklad kan låta mycket, men det är mitt cheat meal och jag tränar dessutom fyra gånger i veckan så det tycker jag att jag kan unna mig. Det är livskvalitet för mig!

Kommentera här: