2015-03-06

ÅH! Jag är så glad. Solen skiner, ny musik i lurarna och perfekt klädd. Första kilometern var tung, jag fick kämpa med att hålla tempot nere så jag inte skulle ta ut mig i förtid. Andra kilometern gick det hur bra som helst, speciellt storsjöstråket-biten. Jag vet inte vad det är, men jag får alltid en känsla av frihet när jag springer där.. Sneglade på klockan och såg att jag höll ett 7min/km-tempo. Sjukt nöjd! Sista kilometern var det riktigt tungt då vaderna började krampa. Fick stretcha båda benen vid två tillfällen.
 
 
Avslutade med 20st utfall i uppförsbacke, inte det bästa med tanke på mitt blåmärke från igår, och nu var det dessutom på asfalt med grus, men jaja!
 
 
Nu när jag synkade klockan och kollade rutten på Garmin Connect såg jag, till min förvåning, att bästa tempo var 3.26min/km !!!!! När hände detta?! Jag är så otroligt stolt och nöjd med mig själv! Mitt snitt-tempo ligger kring 8-9min/km och idag låg jag på 9.24. Underbart!
 
 

Kommentera här: